1808 poze   31846 vizite

Triunghiul Bermudelor

Triunghiul Bermudelor (în engleză "The Bermuda Triangle"), cunoscut şi sub numele de "Triunghiul Diavolului", este o zonă aproximativ triunghiulară ca formă, cu cele trei colţuri localizate de Insulele Bermude, Porto Rico şi Fort Lauderdale, Florida în Oceanul Atlantic. Suprafaţa cuprinsă este de circa 1.2 milioane km². Există unele speculaţii cum că în această regiune se întâmplă foarte des fenomene paranormale, cum ar fi: dispariţii ale unui număr mare de vase şi aparate de zbor, activităţi paranormale în care legile fizicii sunt date peste cap, puse inclusiv pe seama fiinţelor extraterestre.
În ciuda acestor idei populare, Paza de Coastă a Statelor Unite şi alte agenţii citează statistici care indică faptul că numărul incidentelor de vase şi avioane dispărute sau pierdute nu este mai mare decât în oricare altă zonă des circulată a lumii.
Multe din aşa-zisele mistere s-au dovedit a nu fi chiar atât de misterioase sau neobişnuite la o examinare mai amănunţită, conţinând erori şi fabricaţii care în multe cazuri au circulat şi recirculat timp de zeci de ani.
Triunghiul

Triunghiul cuprinde un coridor al Atlanticului de nord care se întinde de la Insulele din Caraibe de-a lungul coastei Nord-Americane până la statele Carolina de Nord şi de Sud. Pentru a profita de vânturile prielnice, corăbiile în drum spre Europa (după descoperirea Americii) continuau spre nord până în dreptul Carolinelor, înainte de a se întoarce spre est pentru a trece Atlanticul. Acest obicei a continuat şi după inventarea motoarelor cu aburi şi cu ardere internă, ceea ce înseamnă că majoritatea traficului maritim din Atlanticul de nord traversa (şi încă traversează) zona Triunghiului.

Curentul Golfului, o zonă de condiţii meteo volatile, trece prin Triunghi în timp ce iese din Marea Caraibelor. Combinaţia de trafic maritim dens şi vreme nefavorabilă a dus inevitabil la rătăcirea şi pierderea fără urmă a vaselor în timpul furtunilor, mai ales înainte de dezvoltarea tehnologiilor de telecomunicaţie, radarului şi a comunicării prin satelit. Câte un vas se mai scufundă încă, dar rareori fără urmă.
Alte zone renumite pentru caracteristici neobişnuite sunt Marea Diavolului, din apropierea Japoniei şi Vortexul de la Marysburgh (denumit şi "Triunghiul Marilor lacuri"), în estul lacului Ontario.
Primele citări şi originea denumirii
Cristofor Columb a menţionat animale ciudate văzute în zona triunghiului Bermudelor. Acesta scrie că la un moment dat, el şi echipajul său au văzut "lumini ciudate dansând la orizont". În altă ocazie au observat ceea ce a fost probabil un meteor căzând.
Prima menţiune documentată a dispariţiilor din zonă a fost făcută în 1951 de către E.V.W. Jones într-un comentariu despre pierderi recente de vase, scris pentru agenţia de presă Associated Press. Articolul lui Jones se referea la zonă sub numele "Triunghiul Diavolului" şi sublinia "dispariţiile misterioase" a unui număr de vase, aparate de zbor şi mici ambarcaţiuni din regiune. Acest nume fost din nou pomenit în 1952 într-un articol din revista Fate (Soarta) de George X. Sand, care descria mai multe "dispariţii marine ciudate". În 1964, Vincent Geddis s-a referit la zonă ca "Mortalul triunghi al Bermudelor" ("The Deadly Bermuda Triangle") într-un articol din revista Argosy, după care numele "Triunghiul Bermudelor" a devenit cunoscut. Triunghiul Bermudelor (cunoscut şi sub numele de Triunghiul Diavolului) este o zonă triunghiulară din Oceanul Atlantic mărginită la extremităţi de Miami, Bermuda şi Puerto Rico. Legenda spune că mulţi oameni, ambarcaţiuni şi avioane au dispărut în mod misterios în această zonă. Câţi au dispărut depinde însă de cine face localizarea şi numărarea. Dimensiunea triunghiului variază între 500 000 de mile pătrate până la de trei ori mai mult în funcţie de imaginaţia autorului. (Unii includ şi Insulele Azore, Golful Mexic şi Indiile de Vest în triunghi.) După unii misterul ar data din timpul lui Columb. Chiar şi aşa, estimările variază între 200 şi 1 000 de incidente în ultimii 500 de ani. Howard Rosenberg susţine că în 1973 Paza de Coastă SUA a răspuns la peste 8 000 de cereri de ajutor în zonă şi că peste 50 vase şi 20 avioane s-au scufundat în Triunghiul Bermudelor în ultimul secol.
Multe teorii au fost promulgate pentru a explica extraordinarul mister al dispariţiei acestor vase şi avioane. Extratereştrii malefici, cristale reziduale din Atlantida, oameni răi cu aparate antigravitaţionale sau alte tehnologii ciudate, vortexuri către o a patra dimensiune sunt ipotezele favorite ale scriitorilor de proză fantastică. Câmpuri magnetice ciudate şi flatulenţele oceanice (gaz metan provenit de pe fundul oceanului) sunt explicaţiile preferate de minţile mai tehnice. Condiţii meteorologice (furtuni, uragane, tzunami, cutremure, valuri mari, curenţi, etc.), nenoroc, piraţi, încărcături explozive, navigatori incompetenţi şi alte cauze umane şi naturale sunt explicaţiile date de investigatorii mai sceptici.
Există persoane sceptice care afirmă că faptele nu confirmă legenda, că nu există un mister ce necesită rezolvare şi nimic nu trebuie explicat. Numărul epavelor din zonă nu este extraordinar de mare dacă ţinem cont de dimensiunile acesteia, locaţia şi traficul din zonă. Multe dintre vasele şi avioanele care au fost identificate ca fiind dispărute în Triunghiul Bermudelor nu au fost acolo deloc. Investigaţiile nu au prezentat încă dovezi ştiinţifice ale existenţei unui fenomen neobişnuit implicat în dispariţii. Prin urmare orice explicaţie, inclusiv cele ştiinţifice cum ar fi cele bazate pe eliberarea de gaz metan de pe fundul oceanului, anomalii magnetice, etc. nu sunt necesare. Adevăratul mister este cum a devenit Triunghiul Bermudelor un mister.
Legenda modernă a Triunghiului Bermudelor a apărut curând după ce cinci avioane ale armatei au dispărut într-o misiune de antrenament în timpul unei furtuni puternice în 1945 (aceasta furtuna defapt nu a existat). Cea mai logică explicaţie pentru această dispariţie este aceea că compasul pilotului principal lt. Charles Taylor s-a defectat, defapt aceasta afirmatie nu este adevarată deoarece nu numai căpitanul Taylor avea compasul defectat ci şi copilotul său, iar atunci când turnul de control i-a contactat amandoi au declarat ca busolele "au luat-o razna din bun senin". Avioanele de antrenament erau echipate cu instrumente de navigare care să funcţioneze bine. Grupul a fost dezorientat şi pur şi simplu a rămas fără combustibil, nici acest lucru nu ar fi posibil deoarece toate navele aveau combustibil suficient pentru un zbor de 1000 de mile. Însă ceva s-a întâmplat însă acest fenomen nu trebuie neapărat clasat la capitolul "supranatural", dar poate sa fie clasat la capitolul misterelor nerezolvate. Însă, chiar dacă toate cele 5 avioane au fost defectate sau ar fi rămas fără combustibil, aceste 5 avioane erau toate de tip Avengers şi în cazul amerizărilor forţate, acestea erau capabile să plutească lin 90 de minute, iar echipajul era instruit să abandoneze avionul în 60 de secunde şi plutele de salvare erau la îndemână.Şi totodată avionul de salvare trimis pe urmele lor a dispărut şi el într-un mod la fel de neclar.
De-a lungul anilor au apărut zeci de articole, cărţi şi programe de televiziune promovând misterul Triunghiului Bermudelor. În urma studierii materialelor existente Larry Kushe a descoperit că puţini au realizat investigaţii asupra misterului, mulţi mulţumindu-se doar să transmită mai departe speculaţiile predecesorilor ca şi cum acestea ar fi fost adevăruri incontestabile. Nimeni nu a ajutat mai mult la crearea acestui mit decât Charles Berlitz care a scris un bestseller cu acest subiect în 1974. După examinarea unui raport oficial de peste 400 pagini al Comisiei de Investigaţii a Marinei referitor la dispariţia avioanelor din 1945 Kushe a descoperit că Comisia nu era uimită deloc de incident şi nu a menţionat presupusele transmisii radio citate de Berlitz în cartea sa. După spusele lui Kushe, ce nu a fost greşit interpretat de Berlitz a fost inventat. Kushe scrie: "Dacă Berlitz afirma că un vapor era de culoare roşie şansele ca acesta să fii fost de oricare altă culoare sunt aproape o certitudine." Berlitz însă nu a inventat numele, acesta i-a fost dat de Vincent Gaddis în "Mortalul Triunghi al Bermudelor" apărută în numărul din februarie 1964 al revistei Argosy care era dedicată ficţiunii.
Pe scurt, misterul Triunghiului Bermudelor a devenit un mister pe baza mass media, care a transmis fără a cerceta speculaţiile conform cărora ceva misterios se petrece în Oceanul Atlantic. În decursul a mai mulţi ani au dispărut misterios într-o zonă din oceanul Atlantic, până în Florida respectiv Miami până la coasta nordică a insulei Porto Rico, de acolo urcând până în insulele Bermude având astfel forma unui triunghi.
Teorii asupra fenomenelor din triunghiul Bermudelor

Oamenii au crezut întotdeauna că există oameni pe alte planete aşa că aceasta a fost prima ipoteză. Mulţi oameni de ştiinţă au considerat o teorie imposibilă dar alţii spun că aşa cum s-a creat Pământul şi au apărut fiinţe inteligente pe el aşa poate fi şi în cazul altor planete şi dacă este aşa ceva se va întâmpla? Viitorul ne va răspunde la toate întrebările.
Pământul este un magnet gigantic, susţin oamenii de ştiinţă, în unele părţi magnetul este potrivit arătându-ne N se pare ca în Triunghiul Bermudelor este mult prea mult magnetism dereglând astfel vremea sub formă de fulgere, valuri uriaşe sau chiar tornade. Toate acestea fiind ascunse în ceaţă, mecanismele încep să se deregleze, atrăgând tot ce este metal inclusiv vase şi avioane.
Dacă intri în triunghi ai o senzaţie stranie de frică şi corpul uman rămâne paralizat în timp ce valurile înghit vasul şi trupurile plutesc neputând fi văzute din cauza ceţii, iar cei aflaţi în viaţă sunt prinşi de valuri şi aruncaţi sub mare. Imaginaţi-vă că sunteţi acolo şi calculaţi logic toţi factorii(vremea rea + magnetism + paralizia + valuri = moarte sigură)
Acesta este iadul pe pământ dar adevărul va fi dezvăluit de viitor. În Triunghiul Bermudelor nu există animale nici plante, de aceea oamenii de ştiinţă cred că defapt sunt gaze naturale. Unii oameni spun că din această cauză este ceaţă în Triunghi şi tot din acestă cauză animalele se feresc de acea zonă.
Dar mai rămâne dispariţia navelor şi faptul că nici un trup nu a mai fost văzut. Cu această problemă s-au confruntat oamenii de ştiinţă şi până la urmă au tras linia şi astfel au aflat că în aceea zonă se află o concentraţie mare de gaz metan astfel în vase şi avioane pătrunde gazul metan în concentraţie mare astfel motoarele cedează şi explodează echipajul murind, ori din cauza undei de şoc0 ori sufocaţi de gazul metan.
Noi cercetări arată că marea din acea zonă elimină bule de gaz atât de mari încât pot cuprinde un vas întreg şi îl pot scufunda. Una dintre aceste teorii este adevărată. Care este aceasta vom vedea în viitor.
Evenimentele inexplicabile care au loc in Triunghiul Bermudelor nu reprezinta o noutate. De fapt, ele au fost semnalate pentru prima oara acum mai bine de 500 de ani, de catre Cristofor Columb, cel care la 11 octombrie 1492 mentiona in jurnalul de bord, teama care cuprinsese echipajul la vederea unor stranii lumini care se miscau la orizont.
Acesta avea sa mai mentioneze si prezenta unor flacari pe cer, precum si dereglarea busolei de la bordul navei amiral, Santa Maria.

Initial, oamenii de stiinta au negat cu vehementa existenta unor fenomene necunoscute, pretinzand ca luminile in miscare de la suprafata marii nu ar fi fost altceva decat focurile din canoele indienilor Taino, in timp ce flacarile de pe cer nu reprezentau decat urme lasate de meteoriti. Cu toate acestea, cercetatorii din secolul XX au trebuit sa se recunoasca neputinciosi in fata sutelor de dovezi care semnalau lucruri mai mult decat ciudate.

De aceste avenimente bizare s-a preocupat scriitorul american Charles Berlitz, cel care in insemnarile sale, care acopera o perioada de 26 de ani, mentioneaza peste 100 de cazuri de disparitie ale unor vase, avioane sau submarine si a peste 1000 de victime umane, fara ca vreodata sa fi fost recuperat vreun cadavru.

Disparitii inexplicabile
USS Cyclops – este cazul soldat cu cea mai mare pierdere de vieti omenesti inregistrata vreodata in Triunghiul Bermudelor. Vasul cu acelasi nume a disparut fara urma in 1918 impreuna cu echipajul format din 309 membri.

Anita – este numele unui cargou norvegian cu un capacitate de 20.000 tone, care a disparut in 1973. Anita este considerat cel mai mare vas inghitit de apele misterioase.

Freya si Carroll A. Deering – doua vase care au disparut la un interval de aproape 20 de ani, primul in 1902 iar al doilea in 1921. Semnele de intrebare care se ridica asupra acestor doua incidente sunt cu atat mai mari cu cat ambele vase au reaparut la cateva zile de la data disparitiei, plutind in deriva, fara urma de echipaj.

Spray – vasul celebrului capitan Joshua Slocum, primul om care a realizat inconjurul lumii de unul singur, intr-o nava cu panze. Spray a disparut fara urma in 1909, fara ca vreun semnal de alarma sa fi fost transmis. Slocum a fost declarat mort de abia 15 ani mai tarziu, in 1924, in timp ce misterul disparitiei sale nu a fost elucidat nici pana in prezent.

Zborul 19 – este probabil cel mai cunoscut caz din istoria disparitiilor inregistrate in Triunghiul Bermudelor. In 1945, o escadrila formata din cinci avioane americane de lupta si-a gasit sfarsitul in acelasi mod inexplicabil. Inainte ca acestea sa dispara de pe radar, comandantul celor cinci aparate a apucat sa semnaleze ca acele busolelor de bord se rotesc haotic iar apa marii si-a schimbat brusc culoarea devenind alba. Cel de al saselea avion trimis in cautarea lor avea sa dispara in acelasi mod.

Nu mai putin ciudat este si cazul unui avion de pasageri Boeing 727 apartinand companiei National Airlines din Statelor Unite, care a disparut timp de zece minute de pe ecranele radarelor inainte de a ateriza pe aeroportul din Miami. La aterizare, pilotii au declarat ca nu au pierdut niciun moment legatura radio cu turnul de control. Misterul s-a adancit in momentul in care si-au consultat ceasurile si au observat ca acestea ramasesera cu zece minute in urma. La o cercetare mai amanuntita, pilotii au observat ca si ceasurile pasagerile prezentau aceasi anomalie.


In scurt timp, zona a capatat numele de Triunghiul diavolului, fiind tinta superstitiei umane ca diavolul a acaparat zona si rade de calatorii pierduti pe care ii supune la diferite incercari. Sa fie oare diavolul care ne joaca feste? Sau poate extraterestii folosesc acest loc drept baza militara pe pamant? Dar, poate ca triunghiul contine un vortex mistic ce atrage oamenii intr-o a treia dimensiune!!!

Mitul triunghiului misterios a inceput pe data de 16 septembrie 1950, intr-un articol al reporterului E.V.W. Jones ce relata disparitia misterioasa a catorva nave si avioane intre coasta Floridei si Bermude. La doar doi ani dupa aparitia articolului, revista "Fate" publica la randul sau un articol scris de George X. Sand cu privire la o serie de disparitii maritime ce nu au lasat nici o urma in triunghiul de apa dintre Florida, Bermude si Puerto Rico. Nu a trecut mult timp pana ce au inceput sa apara idei si teorii ciudate cu privire la aceasta portiune de ocean. M.K. Jessup a scris despre disparitiile repetate din aceasta zona, sugerand ca forte extraterestre ar fi cauza principala. Aceeasi opinie era impartasita si de Donald E. Kyhoe in cartea "Conspiratia Farfuriei Zburatoare". Cel care a inventat denumirea de Triunghiul Bermudelor a fost Vincent Gaddis ce a scris un articol in editia din luna februarie a "Argosy", o marturisire ce avea sa apara mai tarziu in cartea sa "Orizonturi Invizibile" sub denumirea de Triunghiul Bermudelor Mortal. Astfel a luat nastere denumirea a ceea ce avea sa fie mitul Triunghiului Bermudelor.

De-a lungul anilor au aparut nenumarate articole, carti si filme ce ilustrau misterul disparitiilor din Triunghiul Bermudelor. Orice om pragmatic cu siguranta se intreaba cum se poate ca in zilele noastre sa dispara barci, avioane si calatori, intr-o singura bucatica de apa? Nu le-ar fi oare teama avioanelor internationale de calatori sa survoleze aceasta zona a oceanului? Ei bine, lasati-ma sa va spun ca asta m-am intrebat si eu la randul meu si am ajuns la o concluzie legata de aceasta poveste. Nu-i totul decat un mit ce a supravietuit de-a lungul anilor, hranit fiind de intamplari nascocite si povesti exagerate ce au mers din generatie in generatie datorita unor oameni carora la place sa asculte povesti misterioase cu un final neprevazut!

MISTERIOASA DISPARITIE A ZBORULUI NOUASPREZECE. Una dintre cele mai faimoase povesti din triunghiul Bermudelor este disparitia misterioasa a zborului 19. Cum s-a intamplat totul? Pe data de 5 decembrie 1945, 5 bombardiere Avanger au parasit aeroportul naval de la Fort Lauderdale. Acestea nu s-au mai intors niciodata la baza. Bomabardierele Avenger aveau la bord 14 oameni din care 13 erau in ultimul stagiu de pregatire al antrenamentului alaturi de Locotenentul Charles Taylor. Cei cinci piloti fusesera transferati de curand de la statia navala din Miami. Locotenentul Taylor cunostea foarte bine Florida dar nu zburase de foarte multe ori deasupra inspre Bahamas, care era chiar destinatia zborului 19. Misiunea lor din acea zi era antrenamentul de bombardare a unei baze care se afla da 56 de mile departare. Odata indeplinita misiunea, bombardierele trebuiau sa mearga inspre est pentru inca 67 de mile si apoi catre nord saptezeci si trei de mile, urmarind sa se intoarca acasa prin sud-vest. Cu alte cuvinte, acestia zburau in forma de triungi exact in zona ce avea sa se numeasca mai tarziu triunghiul Bermudelor. La ora 3:50 pm, in acea dupa-amiaza, unul dintre piloti si instructorul sau de zbor, locotenentul Robert Cox se pregateau sa aterizeze in aeroportul de la Fort Lauderdale. In acel moment au auzit o transmisiune radio adresata unei persoane pe nume Powers, care a raspuns ca nu stia unde se afla si ca probabil se pierduse dupa ultima tura. Putin mai tarziu locotenentul Cox a reusit sa stabileasca legatura cu alt pilot dintre cei pierduti. Vorbind cu locotenentul Taylor acesta a aflat ca busolele nu mai functionau si ca pilotul era sigur ca se aflau desupra cheiurilor Floridei si nu stia cum sa ajunga la Fort Lauderdale. In acel moment Cox l-a indemnat sa zboare catre nord inspre Miami. Taylor se insela amarnic, de fapt nu se afla deasupra cheiurilor, era deasupra insulelor Bahamas si urmandu-i sfatul lui Cox si zburand catre nord, nu facea decat sa se indeparteze de tarm inspre mare. Eforturile depuse de Cox si alti specialisti de a descoperi locatia in care se afla zborul 19 au fost zadarnicite de mijloacele de comunicatie slabe. La un moment dat Taylor a fost indrumat sa lase comanda unuia dintre studentii sai si aparent acesta nu a facut-o!

Odata cu apusul cei de la Fort Lauderdale si-au dat seama cu oroare ca locotenentul Taylor si pilotii sai nu aveau nici o ide unde se afla, erau complet pierduti. Interferentele radio si semnalul s-au inrautatit la rasaritul soarelui, astfel comunicarea cu zborul 19 a devenit imposibila. Inainte de pierderea legaturii locotenentul Taylor a apucat sa spuna ca vor zbura spre nord-est pentru o vreme scurta si apoi se vor indrepta catre nord. Ultima replica a locotenentului Taylor a fost un indemn adresat celor ce il insoteau in care le spunea ca atunci cand vor ramane fara combustibil sa se adune pentru a ateriza cu totii. Soarele apunea deasupra Fort Lauderdale la ora 5.29 pm. Vremea rea venea dinspre nord si situatia se transforma intr-una de maxima urgenta. Nimeni nu stia unde se aflau cei din zborul 19. La ora sase fix, pentru o clipa doar, comunicarea a devenit mai buna, insa din nefericire statiile comerciale cubaneze au bruiat mesajul celor de la Fort Lauderdale pentru zborul 19. La un anumit moment cei de la centrul de evaluare maritime ComGulf au crezut ca au reperat pozitia aproximativa a pilotilor, undeva la est de plaja New Smyrna, in Florida. Primul zbor de salvare a fost ordonat la ora 6:20. Era vorba de o nava zburatoare Dumbo ce a pierdut contactul cu tarmul facandu-i pe cei ce asteptau la sol sa creada ca si ea era pierduta. De fapt, problema se datora unei antene inghetate care a refuzat sa mai functioneze.

Intr-o ora de la incetarea semnalului mai multe nave au fost trimise in cautarea celor pierduti. Prognoza meteo si marea se aratau potrivnice si turbulente. Unul dintre pilotii navelor de cautare a raportat ca a observat la un moment dat o explozie puternica, apoi multe resturi si o pata de ulei in mijlocul oceanului. Nu a mentionat existenta nici unui supravietuitor sau cadavru. Din cauza conditiilor meteo foarte proaste nu s-a mai facut nici un demers pentru gasirea eventualilor supravietuitori. Pana la demararea de noi cautari combustibilul zborului 19 se terminase iar cautatorii credeau ca pilotii celor 5 bombardiere erau deja morti. Nici o urma n-a mai fost gasita vreodata. Pe data de 3 aprilie 1946 a aparut si rezolutia data de comisia ce a investigat accidentul: accidentul a fost cauzat de proasta orientare a pilotului ce credea ca se afla in apropierea cheiurilor Floridei, credinta ce i-a afectat toate deciziile ulterioare si ordinele catre subalterni. Mama lui Taylor si matusa acestuia au refuzat sa accepte acest verdict, fortand oarecum armata sa revizuiasca raportul in cauza.

In luna august a aceluiasi an comisia intrunita pentru a revizui respectivul raport a dat acelasi verdict necrutator. Furioase, cele doua femei au angajat un avocat si au programat o audiere in luna octombrie. Pe data de 19 noiembrie, Consiliul de Judecata al Marinei a retractat decizia originala si a clasat dosarul drept "Cauze necunoscute". Disparitia totala a celor cinci bombardiere se poate datora furtunii puternice la care au fost supuse. Cunoscute drept pasarile de fier ale armatei, acestea cantareau 14000 de tone fara nici un fel de incarcatura la bord. La un impact puternic acestea s-ar fi scufundat imediat, ajungand pe fundul oceanului. Orice alta urma ar fi fost inghitita de oceanul agitat.

Pe la inceputul anilor '50 au inceput sa apara informatii inselatoare privind disparitia zborului 19. Povestile despre locul misteros in care nave si avioane dispar au inceput sa capteze imediat atentia publicului, legenda Triunghiului Bermudelor perpetuandu-se pana in zilele noastre. Multe publicatii au dat citate false facute de locotenentul Taylor in timpul zborului ajungand chiar sa afirme ca acesta a spus intr-o transmisie catre cei de la baza: "Arata de parca ar fi extraterestri, nu veni dupa mine sau totul e pe dos; ciudat, oceanul nu arata cum arata de obicei." De fapt locotenentul nu a afirmat niciodata asa ceva. De aici la relatarea unor povesti caraghioase nu a fost decat un pas. La un moment dat s-a spus chiar ca cele cinci bombardiere au fost rapite de catre o nava spatiala ce inca mai bantuie deasupra Triunghiului Bermudelor. Sunt multe povesti legate de disparitii ciudate de vapoare si avioane in Triunghiul Bermudelor. Adevarul e ca, dintr-un motiv sau altul, accidente chiar au loc...de exemplu, Titanicul parea indestructibil cand a fost pus la apa. Cercetarile facute de Larry Kusche au demolat multe ipoteze si neadevaruri privind Tiunghiul Bermudelor.

Dupa indelungi cautari in ziare, rapoarte ale politiei, buletine meteo si alte documente oficiale, Kusche a realizat (dupa cum suspecta) ca Triunghiul Bermudelor nu era mai special decat oricare alt loc din lume. O marturie clara a acestei concluzii este insasi cartea sa denumita "Misterul Triunghiul Bermudelor - Rezolvat!". Pe data de 4 aprilie 1975 in revista "Fate" a aparut o declaratie oficiala a Marinei engleze conform careia 428 de nave au fost declarate disparute in intreaga lume din anul 1955, dar Triunghiul Bermudelor nu pare a inghiti mai multe nave decat alte locuri din lumea larga. Articol de Cornelia Gabor, redactia calificativ.ro

Găuri negre care modifică timpul, extratereştrii, activităţii paranormale sau pur şi simplu intense fenomene geologice? Sunt întrebări, sunt supoziţii care au aprins dorinţa de cercetare a specialiştilor şi au înflăcărat imaginaţia scriitorilor. Cu atât mai mult cu cât e vorba de Triunghiul Bermudelor.

De vreo jumătate de secol, o zonă de pe suprafaţa Terrei revine în centrul atenţiei, fie prin jurnale de ştiri, fie prin literatură. E vorba de Triunghiul Bermudelor sau Triunghiul Diavolului, un loc considerat ca fiind al misterelor. Iar misterul sau neînţelegerile încep chiar de la delimitarea zonei. Unii cercetători o descriu ca pe un triunghi, alţii ca pe un pătrat, iar alţii ca pe un trapezoid. Iar mărimea ei variază, de asemenea: de la 500.000 mile pătrate la de trei ori mai mult. Şi numărul incidentelor de aici rămâne tot un mister, aşa că în funcţie de sursa citată se poate vorbi de 200 sau 1000 de incidente în ultimele trei secole. Ce e comun? O parte din aria delimitată ca Triunghiul Bemudelor: Miami-San Juan-Bermude. Unii măresc această arie cu Insulele Azore, Golful Mexic şi Indiile de Vest.
Început de legendă
Se spune că sute de vase şi avioane, sute de oameni au dispărut fără urmă, fără explicaţii plauzibile în misterioasa zonă. Alţii au dispărut doar pentru câteva minute, reapărând la fel de misterios. Sunt toate scenario întreţinute în timp de diverşi scriitori sau adepţi ai fenomenelor paranormale. Cum s-au născut poveştile din Triunghiul Bermudelor? Totul a început în 1945, odată cu dispariţia a cinci avioane ale armatei americane într-o misiune de antrenament în timpul unei furtuni puternice. Misterul a fost sporit de faptul că avionul plecat în căutarea celor cinci a dispărut şi el.
Startul discuţiilor a fost dat în 1951 când americanul E.V.W. Jones s-a referit, într-un articol, la această zonă ca la “Triunghiul Diavolului”, un loc în care s-au întâmplat mai multe dispariţii misterioase a unor vase, aparate de zbor şi mici ambarcaţiuni. Ideile lui au fost reluate în zeci de articole, cărţi şi emisiuni de radio şi tv, iar cel mai înverşunat apărător al misteriosului Triunghi al Bermudelor a fost Charles Berlitz. Cartea sa a devenit bestseller.
S-au întâmplat în Triunghiul Bermudelor
Odată discuţiile declanşate, s-a vorbit şi despre fenomene mai greu explicabile petrecute în această zonă în urmă cu vreo jumătate de mileniu. Se accentuează astfel că însuşi Cristofor Columb a menţionat, în jurnalul de bord din 11 noiembrie 1492, mişcarea unor lumini stranii la orizont, precum şi dereglarea busolei de la bordul uneia dintre nave.
Lista dispariţiilor din Triunghiul Bermudelor e una lungă, dar câteva evenimente au stârnit discuţii aprinse:
* dispariţia în 1918 a vasului USS Cyclops, care s-a soldat cu cea mai mare pierdere de vieţi omeneşti din acest areal, prin dispariţia celor 309 membri ai echipajului.
* cel mai mare vas pierdut în acest Triunghi este Anita, un cargou norvegian cu un capacitate de 20.000 tone, dispărut în 1973.
* vasele Freya şi Carroll A. Deering, dispărute în 1902 şi, respectiv, 1921, au ridicat şi mai multe semne de întrebare pentru că au apărut la câteva zile după dispariţie, dar fără urmă de echipaj.
* dispariţia unui avion de pasageri Boeing 727 timp de zece minute de pe radare nu a fost considerat ceva neobişnuit la început. Dar neobişnuitul a apărut mai târziu, când piloţii au declarat că nu au pierdut nici măcar un minut legătura radio, iar ceasurile tuturor pasagerilor rămăseseră în urmă cu zece minute.

Explicaţii ştiinţifice
Paza de Coastă a Statelor Unite, Societatea Naţională de Geografie nu sunt de accord cu asemenea scenarii ţinând de paranormal. Astfel, varianta lumilor paralele, a găurilor negre, a fenomenelor extraterestre este demontată de oamenii de ştiinţă care au altfel de explicaţii. Se vorbeşte despre faptul că în această zonă au loc fenomene geologice de mare intensitate. Mai précis, în adâncurile oceanului ar exista peşteri uriaşe care atrag obiectele de la suprafaţă. O altă explicaţie ţine de numeroasele zăcăminte de gaz metan, al căror contact cu apa duce la turbulenţe în sistemele de navigaţie.
Şi explicaţiile incidentelor din Triunghiul Bermudelor continuă cu cauze precum: erori umane, acte de piraterie, defecţiuni tehnice, curenţii din golf, valuri neobişnuit de mari. În statisticile oficiale se arată, de asemenea, că incidintele din Tringhiul Bermudelor nu sunt mai numeroase decât în alte zone ale Terrei.

Triunghiul Bermudelor are şi “fraţi”, vinovaţi de asemenea dispariţii misterioase:
Triunghiul Dragonului sau Triunghiul Bermudelor din Pacific – o regiune din jurul Insulei Miyake din oceanul Pacific. Numele este folosit de pescarii japonezi, dar el nu se regăseşte pe hărţile nautice.
Triunghiul Michigan – fenomene inexplicabile au loc pe o anumită suprafaţă a Lakului Michigan

Aceste ape paranormale au fost un mister, cel putin (si probabil), atata timp cat navele au navigat prin ea. Christopher Columb a scris despre fenomene ciudate pe care le-a trait cand a navigat prin triunghi in 1492 la Santa Maria. Zborul 19, constand in cinci bombardiere americane ale Marinei au disparut fara urma in Triunghiul Bermudelor, impreuna cu un plan de salvare de pe 12.05.1945. A fost primul eveniment care a facut ca aceasta zona sa devina faimoasa pentru misterele sale.

De atunci, au inceput sa apara marturii despre tot felul de activitati paranormale. Avioanele pierd puterea si devin incontrolabile, busolele se invart continuu, multe nave si avioane au disparut complet, si nu au mai fost gasite niciodata. Cerul a fost vazut de culoare alba si groasa, verde, si chiar au existat martori care au zarit o ceata stralucitoare. In mod ciudat, forte magnetice de origine necunoscuta par sa traga pur si simplu avioanele spre apele paranormale. Ceea ce este si mai ciudat, este faptul ca disparitiile de nave si avioane au de obicei loc in conditii meteorologice decente.

Triunghiul Bermudelor nu este întotdeauna un pericol pentru a zbura sau naviga. Multe avioane si vase de toate formele au calatorit in zona mistica, in orice moment al zilei fara a intampina niciun fenomen paranormal, OZN-uri, sau orice altceva care sa reprezinte vreo amenintare. Apele mistice sunt imprevizibile si lovesc fara nici un avertisment. Nimeni nu stie cum, sau ce declanseaza activitatea paranormala din Triunghiul Bermudelor.



Scepticii sustin ca disparitia completa a navelor si a avioanelor este cauzata de conditii meteo proaste, chiar daca cele mai multe disparitii s-au intamplat pe vreme buna. Exista, de asemenea, o teorie a unui vulcan subacvatic, care trage in jos nave si avioane prin aspirare. Unii cred că acest domeniu paranormal este un gateway de la o dimensiune necunoscută.

Datorita multor marturii potrivit carora, au fost zarite in zona mai multe OZN-uri, se crede ca multe dintre aceste mistere sunt cauzate de fiinte extraterestre care rapesc oamenii care au ghinionul de a ajunge acolo. Alte teorii pentru acest fenomen fac referire la gauri negre care inghit pur si simplu nave si avioane, si ca parti din aceasta zona misterioasa incalca legile gravitatiei, electricitatii si magnetismului. Exista, de asemenea, o teorie a locuitorilor orasului scufundat Atlantida care trag in jos navele si avioanele.

Triunghiul Bermudelor nu este singurul loc misterios de pe harta in care dispar nave si avioane. In Marea Chinei, pe coasta de sud-est a Japoniei, au existat aceleasi evenimente paranormale.

Aceasta zona este numita misterios “Marea Diavolului”. “Marea Diavolului” a devenit cunoscuta ca un loc in care se petrec lucruri paranormale dupa ce noua nave au disparut intr-un interval de 5 ani (1950-1954). Localizarea exacta a acestor ape paranormale este incerta, deoarece exista atatea locatii despre care s-au scris de-a lungul timpului fara a avea dovezi care sa sprijine cele spuse. Cu toate acestea, disparitia celor noua nave au avut loc intre coasta Japoniei si Insula Miyake.



De-a lungul timpului Triunghiul Bermudelor a luat peste 1.000 de oameni, care nu au mai fost vazuti niciodata. In ciuda tuturor oamenilor de stiinta, a biologilor, si a altor persoane care au studiat si cercetat acest domeniu, aceasta zona continua sa fie un mister si un loc de activitate paranormala.
Alte nume pentru Triunghiul Bermudelor sunt “Zona amurgului”, “Portul navelor disparute”, “Tringhiul Diavolului”, “Marea piaza-rea”, “Triunghiul mortii”, şi “Iadul din Lost”.



In cartea sa „Secretele si misterele lumii” Sylvia Browne cita “Prietenul doctorului meu a povestit c-a vazut o piramida, cu un cristal de in varf, sub apa. El a încercat sa ajunga mai aproape de el, dar a fost respins de ceea ce parea a fi o forta electrica care a trecut prin trupul lui. ”Aparent aceasta forta l-a vindecat de cancer”.

Gasiti in randurile de mai jos o lista cu date despre avioane, nave si a echipajelor care au disparut misterios in Triunghiul Bermudelor.

1840 – Rosalie – Acest vas mare de origine franceza a fost descoperit in Triunghiul Bermudelor in timp ce naviga spre Havana din Europa. Toate velele au fost stabilite, incarcatura a fost gasita la bordul navei, numai ca… intregul echipaj lipsea.

1947 – Superfort – Acest C-54 al armatei americane a disparut la aproximativ 100 de mile de Insulele Bermude.

1948- Star-Tiger – Acest avion dupa ce a decolat din Insulele Azore, niciodata nu a ajuns la destinatia sa din Bermuda. Pilotul raportase prin radio ca vremea era buna si ca ar trebui sa ajunga la timp, dupa care a disparut fara urma.

1949 – Star Ariel – Acest avion a disparut undeva intre Jamaica si Insulele Bermude.

1956 – Un bombardier B-25 a disparut in jurul sud-est Florida.
2009_03_05_0_14_triunghiul-bermudelor-triunghiul-diavolului_97343
2009_03_05_0_14_triunghiul-bermudelor-triunghiul-diavolului_97343
5282mare
5282mare
a67-300x175
a67-300x175
berm3
berm3
berm5
berm5
berm-insider
berm-insider
bermuda-triangle
bermuda-triangle
02-insula-alcatraz
02-insula-alcatraz
80
80
2009_03_05_0_14_triunghiul-bermudelor-triunghiul-diavolului_42924
2009_03_05_0_14_triunghiul-bermudelor-triunghiul-diavolului_42924
2009_03_05_0_14_triunghiul-bermudelor-triunghiul-diavolului_58820
2009_03_05_0_14_triunghiul-bermudelor-triunghiul-diavolului_58820
01-triunghiul-bermudelor
01-triunghiul-bermudelor

Comentarii album • 0
Acest album nu are incă nici un comentariu.
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.